10.2.2013

Jotain uutta, jotain vanhaa...

En ole ollenkaan muistanut blogissa esitellä "tilausjoululahjaani". Sain Ystävältä <3 tälläisen penaalin/tarvikekotelon.

 
Koteloon mahtuu mukavasti muutamat puikot, puikkomitta ja sakset.

UWA- huivi valmistui jokin aika sitten, tässä kuvaa huivista.
 
Lankana on Utunan käsinvärjätty suomenlampaanvilla- lanka. Puikot oli nro 5, Knit Pro:t Lankaa kului 50g
 
Tuoreimpana, ja niiiin ihanana, hankintanani on kerijälaite. Tämä tuli minulle erään FB- ryhmän kautta, vaihdossa lankoihin. Vielä haaveilen koulussakin olleista "isommista" kerijälaitteista, mutta kyllätällä alkuun pääsee.
 
 
 
Neulekonekin on vaihteeksi päässyt tositoimiin, tämä itseasiassa ensimmäinen iso työ omalla koneella. Tein mä aiemmin parit sukat ja lapaset koneella, mutta nyt siis tein raglanhihaisen mekon likalle. Lankana Katia Bombay, liukuvärjätty 100% puuvilla. Lankaa mekkoon kului 355g. Pääntien, helman ja hihansuiden reunuksiin neuloin käsin ainaoikein reunuksen.Kuva on valitettavan surkea, nopeasti otettu n. 20 aikaan illalla, siis luonnonvaloa ei yhtään enää :(

 
 
Salainen ystävänikin on muistanut minua sähköpostikortilla, kiitokset SNY <3 Olen kyllä kortin saanut, vaikken ole blogia saanut aikaiseksi päivittää.
 
Niin ja onhan onnetarkin ollut suotuisa, nimittäin voitin Ertzun blogin arvonnasta huivin. Kiitokset Ertzulle <3. Kuvaa ei minulla valitettavasti siitä ole, jos muistais jossainvaiheessa kuvata huivin ja lisätä tähän.
 
Yhden mallineuleens ain valmiiksi ja käsistäni eteenpäin, yhden mallineuleen lankoja ja ohjeistusta odoten eli siitä sitten luultavasti tulevalla viikolla seuraava suurempi työ puikoille.
Nyt olen tehnyt kaikennäköistä pientä, yhdet huovutetut, vironvillaiset, lapaset lisää. Niihin olen jäänyt totaalisestikoukkuun, nyt onkin kokeilussa tuo Utunan lanka, josko se toimisi lapasissa, edes yhden parin verran. Enempää minulla ei ko. lankaa tällähetkellä ole. Noita huovutettuja lapasia on myös myynnissä ;)
 
Tälläsin kuulumisin tälläerää, neulomisiin Rakkaat lukijat!

3 kommenttia:

  1. Upea tuollainen penaali.
    Minäkin hankin tuollaisen kerijälaitteen. Olen värjäillyt itse lankoja, joten tuo on hyvä apu kauniiden kerien teossa. Ihanat neuleet olet tehnyt. Upeita raitoja tuossa neidin mekossa.

    VastaaPoista
  2. Voi kunpa saisikin koulun kerijälaitteen ja sen höyrykoneen.... ja tilat niille tietty!
    Kuulehan - onkos sulla se nelivärivaihtaja - vai montako niitä nyt on? Siis se langan värin vaihtaja? Ongelma: mulla on, ostin sellaisen huutonetistä. Minusta siinä oli myös ohjekirja, mutta perheen tavarahamsteri on sen piilottanut johonkin.... ja mä kun olen nähnyt sellaisen kerran pari toiminnassa, en muuta....
    Terkkuja sinne itäänpäin - minä väkerrän vain sitä pahuksen kirjoneuletta, mutta kyllä se siitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan mulla se värinvaihtaja, mä kaivelen noita papereita ja sitä ohjekirjaa myös... Katsotaan mitä voin asian eteen tehdä :)

      Poista